Actes External
Missió institucional i empresarial a Mèxic. Sector Moda
Missions empresarials
Ens complau informar-vos de la propera Missió Institucional i Empresarial a Mèxic, encapçalada per el Secretari d’Empresa i Competitivitat, el Sr. Joan Aregio i Navarro. Aquesta missió tindrà lloc del 3 al 7 d’abril de 2017.
El principal objectiu de la missió és establir i potenciar les relacions empresarials amb Mèxic i la promoció de la moda catalana en aquest país. Per a les empreses participants del sector moda, ACCIÓ està organitzant un programa específic que inclou reunions individuals en format showroom amb empreses mexicanes, principalment amb grans magatzems.
Paral·lelament també s’està organitzant la participació en desfilades de marques de moda catalanes que ho desitgin. Aquesta acció és complementària a la agenda comercial i és opcional.
La indústria tèxtil i de la confecció és una de les més importants a Mèxic. La producció de peces de roba al país ha augmentat un 17.44% en el període que va del 2010 al 2015, i la demanda de peces de vestir també ha augmentat molt els últims anys, amb un creixement d’un 37% en el mateix període.
Diverses variables expliquen aquesta tendència. Entre elles, destaquen el creixement de la classe mitjana mexicana i el increment de la població jove, amb un interès molt més actiu per la moda. El canvi dels tipus aranzelaris també ha jugat un paper important (no hi ha aranzels pels productes europeus), tot i que s’han de tenir presents altres aspectes com les taxes duaneres i els marges dels distribuïdors/agents.
Els mexicans, cada vegada més, busquen bona qualitat, amb preus ajustats. Un altre factor que incideix en la seva compra és que es tracti de marques reconegudes: per una empresa nova al mercat mexicà és imprescindible tenir present la necessitat d’una inversió en aquest sentit, per tal de reforçar la imatge.
La indústria de la roba i el calçat s’ha transformat en els últims 10 anys, amb l’arribada de noves marques, principalment americanes i europees. Multinacionals com GAP i Inditex han confirmat la seva expansió al mercat mexicà, amb l’obertura de noves botigues. De fet, Inditex és el jugador més important, amb 340 establiments per tot el país.
Per distribuir els seus productes a Mèxic, les empreses del sector tenen dues opcions: o botigues pròpies o cadenes departamentals. Aquesta última via és la opció més comuna per les empreses del sector que comencen al mercat, tot i que la competència és molt gran. Es recomana poder treballar amb un bon agent o distribuïdor que pugui donar el seguiment adequat als responsables de compres de les grans cadenes departamentals que operen a Mèxic (Liverpool, Palacio de Hierro, Sears.).
Per últim, cal destacar el creixement del canal on-line, que cada vegada mou més compradors.
Quota de participació:
La quota d’inscripció per empresa és de 363€ (IVA inclòs).
Inclou:
- Reunions individuals/agrupades amb importadors/distribuïdors/grans magatzems en funció del perfil de l’empresa participant i de l’interès del mercat.
No inclou:
- Despeses de viatge, allotjament, trasllats i manutenció.
Les empreses participants podran gaudir d’un ajut de 1.057,77€ en concepte de borsa de viatge (segons normativa). El nombre de bosses de viatge és limitat i es concedirà per ordre d’inscripció.
La quota de participació per empresa en les desfilades serà de 2.000€ + IVA per marca. A banda, la marca haurà d’assumir el transport de la col·lecció i els costos que se’n derivin.
Establir i potenciar les relacions empresarials amb Mèxic i la promoció de la moda catalana en aquest país.
En cas d'estar interessats, cal omplir el formulari d’inscripció d’interès adjunt i enviar-lo abans del proper 26 de gener de 2017 a les persones de contacte d'ACCIÓ i CCAM: Cristina Madrid (cmadrid@gencat.cat, Tel. 93 553 8933) i Marta Coca (mcoca@gencat.cat, Tel. 93 551 5452).