ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Actes External

dijous, 24 de maig del 2018

De 09.30 h a 11.00 h

Inscripcions fins al 24 de maig
Gratuït

Informa't sobre el programa i les condicions de participació a la missió empresarial del sector de la salut i la cosmètica, que es durà a terme a Colòmbia de l'1 al 5 d’octubre.

Pel que fa al sector de la salut, Colòmbia té 16 clíniques dins de les 40 millors d'Amèrica Llatina, especialitzades en diferents sectors, cardiologia, cirurgia estètica, odontologia, oncologia i urologia entre d'altres. A més a més el país s'està especialitzant des de fa uns anys amb el que es coneix com a turisme de salut. Clíniques i hospitals punters estan ubicats tant en les principals ciutats del país com en zones franques, on els materials i maquinàries importades no requereixen de nacionalització. 

Colòmbia és un país que ha d'importat tot tipus de dispositius mèdics d'alt valor tecnològic com raigs X, softwares, maquinaria especialitzada i d'altres. La seva producció nacional només és en material bàsic de poc valor afegit com bisturís, alcohols, esparadraps, dents artificials i material ortopèdic bàsic. Les importacions colombianes procedeixen principalment d'Estats Units (32%) i d'Europa (33%).

Per altra banda Colòmbia és el cinquè mercat de cosmètics i articles de tocador a Llatinoamèrica, amb un consum per càpita d'US $ 79,8, xifra que supera països com Perú (US $ 74,9), i representa un terç del consum de mercats com els Estats Units i França. L'objectiu del govern nacional és que al 2032 Colòmbia sigui un país reconegut a nivell mundial com un líder en la producció i exportació de cosmètics, productes de neteja de la llar i absorbents d'alta qualitat amb base d'ingredients naturals.

El sector a Colòmbia presenta oportunitats per a productes d'importació com: barreges odoríferes, tractaments capil·lars, maquillatge, preparats per afaitats i perfums, així com altres productes i serveis que millorin la indústria cosmètica colombiana destinada al mercat de l'exportació (packaging, maquinària, així com investigació en nous productes i noves presentacions entre d'altres. A més, Colòmbia és el segon país amb major biodiversitat biològica mundial: major diversitat de plantes, mamífers i aus. El que suposa una font de nous principis actius per a la fabricació de cosmètics.

Aquest taller està inclòs dins del programa dels  International Business Days - Focus Amèrica d'ACCIÓ, que tindran lloc del 21 al 25 de maig a Barcelona, Lleida, Manresa, Tarragona i Girona. A través de tallers i entrevistes amb experts, els International Business Days són una oportunitat perquè aprofundeixis en el coneixement dels mercats d'arreu del món i estudiïs la possibilitat d’introduir-hi el teu negoci.

Estratègia empresarial / Internacionalització
Salut i serveis sanitaris

Informar sobre les característiques del mercat de la salut i la bellesa a Colòmbia i sobre les seves oportunitats de negoci per a les empreses catalanes del sector.

Una empresa del sector de la salut i la cosmètica:

  • salut: instruments i tecnologies mèdiques, farmàcia, serveis i productes hospitalaris en general.
  • cosmètica: tant productes com serveis per a la indústria i productes finals.

09.30 h

Benvinguda

Roger Vidal, coordinador geogràfic oficines LATAM

09.35 h

Breu introducció a Colòmbia

Pilar Calderón Vargas, cònsol general de Colòmbia a Barcelona

09.45 h

Estratègies d’entrada en el sector de la salut i bellesa

Frederic Subirats, director de l’oficina exterior d'ACCIÓ a Bogotà

10.10 h

Experiència empresarial sector cosmètic

Sofia Lluch Saunier, CEO de Lluch Essence

10.20 h

Experiència empresarial sector tecnologies mèdiques

Francesc Roig, CEO de l'empresa Esblada Medical

10.30 h

Missió Estratègica a Colòmbia

Leyre Alfonso, consultora d'estratègia internacional

10.40 h

Precs i preguntes

11.00 h

Fi de la jornada

Organitza

Més informació


Passeig de Gràcia, 129
Sala InterACCIÓ
08008 Barcelona