ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Actes External

De l'1 al 5 d'octubre del 2018

Inscripcions fins al 31 de maig

2.000 €

Participa a la missió empresarial que tindrà lloc a Colòmbia el proper mes d'octubre i podràs descobrir de primera mà un país que està apostant molt fort pel sector mèdic i també per la cosmètica.

Si estàs interessat en la missió, el dia 24 de maig es durà a terme una sessió informativa per conèixer tots els detalls de la missió i les oportunitats de negoci a Colòmbia.

Pel que fa al sector de la salut, Colòmbia té 16 clíniques dins de les 40 millors d'Amèrica Llatina, especialitzades en diferents sectors, cardiologia, cirurgia estètica, odontologia, oncologia i urologia entre d'altres.

A més, el país s'està especialitzant  des de fa uns anys amb el que es coneix com a turisme de salut, amb clíniques i hospitals punters ubicats tant en les principals ciutats del país com en zones franques, on els materials i maquinaries importades no requereixen de nacionalització.

Colòmbia és un país que ha d'importar tot tipus de dispositius mèdics d’alt valor tecnològic. Només produeix material bàsic de poc valor afegit. Les importacions colombianes procedeixen principalment d'Estats Units (32%) i d'Europa (33%).

El volum de mercat dels dispositius mèdics (equips i dispositius mèdics, reactius i audiòfons i implants) és pròxim als US $1.300 milions de dòlars, valor CIF.

Respecte a la indústria de la cosmètica, Colòmbia és el cinquè mercat de cosmètics i articles de tocador a Llatinoamèrica, amb un consum per càpita d'US $ 79,8, xifra que supera països com Perú (US $ 74,9), i representa un terç del consum de mercats com els Estats Units i França. S'estima que el 2020 la producció d'aquesta indústria representarà US $ 5.754.000.

El Govern colombià ha apostat de manera clara i decidida pel sector beauty amb l'objectiu de convertir-lo en un sector de primer nivell mundial a través del Programa de Transformación Productiva (PTP) del “Ministerio de Comercio, Industria y Turismo”.

El sector a Colòmbia presenta oportunitats per a productes d'importació com: barreges odoríferes, tractaments capil·lars, maquillatge, preparats per afaitats i perfums, així com altres productes i serveis que millorin la indústria cosmètica colombiana destinada al mercat de l'exportació (packaging, maquinària, així com investigació en nous productes i noves presentacions entre d'altres.)

Estratègia empresarial / Internacionalització
Salut i serveis sanitaris

  • Prospectar el mercat colombià i el sector de la salut i bellesa.
  • Conèixer potencials distribuïdors/clients/socis.
  • Informar-te sobre els tràmits regulatoris necessaris.

Una empresa del sector de la salut i la cosmètica:

  • salut: instruments i tecnologies mèdiques, farmàcia, serveis i productes hospitalaris en general.
  • cosmètica: tant productes com serveis per a la indústria i productes finals.

Diumenge 30 de setembre

Vol Barcelona - Bogotà

Dilluns 1 d'octubre

Agenda comuna (salut/cosmètica)

Dimarts 2 d'octubre

Agenda individual (salut)/ retail tour (cosmètica)

Dimecres 3 d'octubre

Agenda comuna (salut/cosmètica)

Dijous 4 d'octubre

Visita a la fira Belleza y Salud (cosmètica) o agenda individual (salut)

Divendres 5 d'octubre

Agenda individual i vol de tornada Bogotà - Barcelona