• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Agenda

Actes External

Divendres, 16 de novembre del 2018

A les 13.00 h

Gratuït

La perfumeria i la cosmètica són sectors madurs, sòlids i en creixement, amb un compromís especial amb la internacionalització i la innovació. Els majors reptes de les formulacions són la consistència, l'estabilitat, l'eficàcia i la seguretat, però en aquesta indústria la innovació sobretot es fonamenta en els canvis de preferències dels consumidors sobre textures, formats i fragàncies, així com en la recerca de nous nínxols de mercat.

Els participants a aquest brunch d'innovació debatran sobre tendències i reptes en aquest terreny, adquirint perspectiva i contactes experts per aportar solucions. També compartiran un dinar a peu dret, i obtindran un informe de vigilància tecnològica sobre innovació elaborat a la UAB.

Informació sobre el sector:

  • La tendència d’aportació de principis actius des de l'interior de l’organisme és abordada per la nutricosmètica o cosmètica oral mitjançant càpsules amb ingredients naturals generalment extrets de plantes i fruites. Entre els més demandats hi ha el col·lagen hidrolitzat, l'àcid hialurònic, lípids com les ceramides, els trocotrienols i tocoferols, i antioxidants com el superòxid dismutasa.
  • La neurocosmètica elabora cosmètics que arriben al sistema nerviós per reparar els danys que es produeixen en l'epidermis amb el pas dels anys.
  • Quan l’aplicació de productes és tòpica, les tendències i innovacions se centren en la fitocosmètica, que aposta per l'elaboració de productes a base de flors i plantes.
  • La litocosmètica usa tècniques amb minerals cristal·litzats.
  • La biocosmètica és una tendència creixent que rebutja la utilització de pesticides, plantes sotmeses a modificació genètica, derivats del petroli i conservants sintètics, i descarta l’experimentació en animals.
  • Però per damunt dels beneficis funcionals atribuïts al producte, en la presa de decisions del consumidor és rellevant un aspecte afegit: la seva olor. Per mantenir durant més temps tant els principis actius com les essències que componen els cosmètics, es fa necessària la tecnologia de la microencapsulació, amb la qual els principis actius són dividits en partícules i protegits per altres substàncies que els recobreixen, evitant així la seva degradació i garantint que es mantenen les propietats.

 

Estratègia empresarial / Innovació, tecnologia i R+D
TIC i transformació digital

Prendre consciència sobre la necessitat d'innovar en digitalització i explotació de dades al sector públic.

Una petita o mitjana empresa relacionada amb aquest sector que vulgui innovar de la mà dels agents de recerca del territori.


Av. de Can Domènech
08193 Cerdanyola del Vallès