• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Agenda

Actes External

dimecres, 8 de maig del 2019

De 10.00 h a 13.00 h

Gratuït

Aquesta sessió s'adreça a empreses que formen part d'algun clúster del Programa Catalunya Clústers.

El pròxim 8 de maig treballarem conjuntament el cas de l’empresa Bella Aurora amb el seu director general, Josep Maria Martínez Ribes; el professor de l’IESE i autor del cas, José Luis Nueno; i diferents directius interessats a estudiar un possible reflex en la seva empresa.

Vine a descobrir el cas d’una empresa centenària que ha sabut reposicionar-se amb gran èxit com a marca líder en el seu segment. Durant la jornada es discutiran diferents reptes que l’equip directiu de Bella Aurora va afrontar:

  • En termes de Brand equity, quina hauria de ser l’estratègia per "ressuscitar" o revitalitzar la marca Bella Aurora?
  • En termes de posicionament, l’empresa hauria de seguir centrada en el segment antitaques? O és adient l’estratègia d’expandir la perspectiva de la marca i obrir-se a altres beneficis més generalistes de l’anti-ageing per atacar segments de mercat de major dimensió? En aquest cas, existiria el risc de perdre la identitat de marca? Quins altres efectes podria tenir una aposta per expandir el scope?
  • Respecte al canal, es debatran les possibles actuacions que Bella Aurora pot dur a terme per construir una estratègia omnicanal. Quin hauria de ser el posicionament en matèria d’e-commerce? Hauria de plantejar-se Bella Aurora l’opció de “directe al consumidor” (DTC)?
  • Pel que fa a mercats, cal incrementar la base de clients en el mercat domèstic o apostar per la internacionalització basada en la seva especialització?
  • Respecte a la política de comunicació, mass media vs. boca-orella en l’era digital, pros i contres de cada enfocament i recomanacions.

Uns dies previs a la jornada, s'enviarà als inscrits el cas i les preguntes a respondre. El dia de la sessió, els assistents han d’arribar a les 10.00 h i seran dividits en equips reduïts de deu persones per discutir el cas durant 30 minuts.

Després d’una pausa que poden aprofitar per fer networking, tots els participants es reuniran a la sessió plenària on es posaran en comú les reflexions individuals a les quals s’ha arribat, tant durant la preparació prèvia, com les extretes després de la reunió en equip. Al final de la sessió, el professor desenvoluparà les conclusions extretes sobre el cas.

Aquesta és la segona de les 5 sessions de treball del 2019, en les que aprofundirem en els casos de canvi estratègic més rellevants, en format de taller pràctic i amb la presència dels seus protagonistes i d’experts en la matèria. Aquests casos són una excel·lent eina de treball, ja que permeten adquirir un coneixement generalitzat dels problemes i, sobretot, de les oportunitats a les quals s’enfronten les empreses i facilitaran el desenvolupament d’habilitats per a la seva solució d’una forma sistemàtica.

Clústers
Tots els sectors

Reforçar l'estratègia de la teva empresa i conèixer de primera mà com altres empreses i institucions catalanes han reorientat la seva estratègia amb èxit.

Un empresari que forma part d’algun dels 30 clústers que pertanyen al Programa Catalunya Clústers d’ACCIÓ.

10.00 h

Benvinguda i presentació de la jornada

10.05 h

Discussió del cas en grups de 10 persones

10.45 h

Pausa cafè

11.15 h

Discussió del cas a la sessió plenària

Moderació per part del professor de l'IESE José Luis Nueno

12.15 h

Conclusions extretes sobre el cas i discutides durant el conjunt de la sessió

12.45 h

Cloenda

L'empresa participant ha de formar part d'algun clúster del Programa Catalunya Clústers.


Passeig de Gràcia, 129
08008 Barcelona