Actes External
Focus Europa: França, tan a prop i tan lluny. Quina és la millor estratègia per accedir al mercat francès?
Jornades i conferències
dilluns, 23 de març del 2020
De 09.00 h a 11.00 h
Sessió cancel·lada
Aquesta sessió va dirigida a empreses que volen entrar o consolidar-se al mercat francès, ja sigui a través de la constitució d’una societat o ampliant la xarxa comercial via agent, distribuïdor o de manera directa.
Amb la participació de l’advocada Yolanda Bassas, del despatx d’advocats francès-espanyol BASSAS CLEMENCEAU IURIS SLP i de Christophe Arnoul, director de l’oficina exterior d’ACCIÓ a París, podràs conèixer les diferents estratègies d’accés i implantació a França.
França, és el primer mercat internacional de Catalunya on prop de 6.000 empreses catalanes exporten i, amb 571 filials, és el tercer país on hi ha més empreses catalanes implantades. L’any 2018 les exportacions catalanes a França van assolir 11.497,6 milions d’euros, un 2,4% més que l’any anterior, la xifra més alta de la sèrie històrica i el 16,1% del total de les exportacions catalanes.
La proximitat del mercat, la seva dimensió i el dinamisme de l’economia francesa expliquen que tota empresa catalana que vol iniciar o consolidar la seva internacionalització, ha de ser-hi. Tot i això, es tracta d’un mercat molt madur i exigent, sense barreres aranzelàries, és cert, però amb la cultura dels negocis, la diversitat d’opcions per entrar-hi i la qualitat a tots els nivells que requereix el mercat suposen un repte per les empreses catalanes, que poden tenir-hi èxit apostant per una bona estratègia d’entrada i pensant a llarg termini.
Si estàs pensant a internacionalitzar-te al mercat francès, des d’ACCIÓ et volem acompanyar en aquest procés per tal que no et passi per alt res!
Aquest taller està inclòs dins del programa dels International Business Days - Focus Europa d’ACCIÓ, que tindrà lloc del 23 al 27 de març. A través de tallers i entrevistes amb experts, els International Business Days són una oportunitat perquè aprofundeixis en el coneixement dels mercats d’arreu del món i estudiïs la possibilitat d’introduir-hi el teu negoci.
Conèixer les oportunitats reals per accedir al mercat francès.
Una empresa catalana interessada a implantar-se o ampliar la seva xarxa comercial a França.
- 09.00 h
-
Benvinguda
- 09.05 h
-
Estratègies d'accés al mercat francès. Agents o distribuïdors, socis comercials més idonis?
Christophe Arnoul, director de l’oficina exterior d’ACCIÓ a París.
- 09.30 h
-
Implantació mitjançant la constitució d’una societat: tipus societaris, formalitats i aspectes pràctics.
Agència comercial francesa vs. espanyola (diferències essencials amb l’agència comercial a Espanya, consells pràctics a l’hora de contractar un agent; clàusules favorables a l’empresa per evitar indemnitzacions importants).
Distribució de productes: 'relations commerciales établies'. Explicació d’aquesta figura pròpia al sistema francès i que s’aplica a qualsevol empresa estrangera que comercialitzi amb empreses franceses.
Yolanda Bassas, despatx d’advocats francès-espanyol BASSAS CLEMENCEAU IURIS SLP.
- 10.30 h
-
Torn obert de preguntes
- 11.00 h
-
Cloenda