ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Actes External

dimecres, 7 d'octubre del 2020

De 10.00 h a 12.30 h

Inscripcions fins al 6 d'octubre
600  € + IVA

El nou projecte del Clúster de la Moda Català i ACCIÓ es compon de dues sessions, on es treballarà sobre l’estàndard B Corp (B Impact Assessment – BIA) i el SDG Action Manager, eines d’avaluació que ens permetran incorporar aquests dos marcs d’avaluació i guia en la mesura, gestió i millora de resultats.

Es comptarà amb la participació d’una empresa B Corp, que presentarà el seu cas vers la incorporació de la mesura de resultats socials i mediambientals i els beneficis que ha suposat per a la seva organització.

La mesura de resultats socials i mediambientals de les empreses participants es treballarà al llarg de dues sessions de capacitació i execució. Es recomana la participació en ambdós tallers i el compromís d’omplir les eines d’avaluació entre les dues jornades de treball - es donarà un mes de marge per a aquesta tasca. Les places per a la participació en ambdues sessions són limitades, i es consideraran les aplicacions segons el perfil i l’abast de l’organització.

Clústers
Tèxtil i moda

Capacitar als socis dels clústers en la mesura dels resultats socials i mediambientals i la contribució als Objectius del Desenvolupament Sostenible (ODS) de la seva activitat de negoci i operativa.

Una empresa o entitat del sector tèxtil.

10.00 h

Benvinguda

David Garcia, Clúster Manager de MODACC
10.05 h

Introducció a l’estàndard i el moviment B Corp: visió, beneficis i procés de certificació

10.20 h

Objectius de Desenvolupament Sostenible: marc conceptual i aplicació a l’organització

10.30 h

Eines d’avaluació: L'Avaluació d’Impacte B (BIA) i el SDG Action Manager

11.00 h

Empresa convidada: Cas pràctic sobre la integració estratègica de l’avaluació de resultats socials i mediambientals amb l’estàndard B Corp

11.20 h

Torn obert de preguntes

11.30 h

Àrees d’impacte de l’empresa: introducció a les diferents àrees d’avaluació

11.45 h

Dinàmica d’identificació dels impactes clau: Identificació dels models de negoci d’impacte i els Objectius de Desenvolupament Sostenible materials

12.10 h

Dinàmica de familiarització amb les eines d’avaluació

12.30 h

Cloenda