Actes External
Estratègies d’entrada al mercat alemany per a empreses del sector cosmètic
Jornades i conferències
dimecres, 25 de novembre del 2020
De 10.00 h a 11.30 h
- Vídeo de la sessió Estratègies d’entrada al mercat alemany per a empreses del sector cosmètic.
- Trends in the german consumer health and cosmetics market (document .PDF).
- The German Cosmetic Market & its Distribution Channels (document .PDF).
- Particularidades de los canales de venta en Alemania vs. Cataluña (document .PDF).
En aquesta sessió coneixeràs el mercat alemany de la cosmètica, els diferents punts de venda i descobriràs les millors estratègies d’entrada a aquest mercat.
El sector de la cosmètica (Beauty & Personal Care) a Alemanya va generar un volum de negoci de 15.019 milions d’euros l’any 2019 i, segons les previsions, l'any 2023 arribarà als 16.260 milions d'euros, significant un creixement anual del 2%.
El Personal Care (cosmètics decoratius i productes per a la cura del cos, incloses fragàncies i productes per a l'afaitat) és el segment amb el creixement més dinàmic, amb un valor de volum de mercat de prop de 7.231 milions d'euros (2019). Dins del Personal Care, les dues categories més destacades són els productes per a la cura corporal i facial, i la de productes capil·lars. Segons IKW (Associació alemanya de cosmètics, articles de tocador, perfumeria i detergents), els principals canals de venda són drogueries amb un 48,1 % de la quota de mercat, seguides de les perfumeries (16,4%) i dels hipermercats (13,3%).
Les farmàcies alemanyes també estan presents al mercat com a punt de venda de productes cosmètics, però com una quota de mercat inferior (9,4%) i molt relacionada amb la compra de tractaments dermocosmètics per a problemes més específics.
La cosmètica online és un sector en expansió a Alemanya. Les empreses que vulguin jugar un paper rellevant al mercat, hauran de tenir en compte aquest canal en la seva estratègia. El 2019, el 35% dels consumidors alemanys ja compraven part dels productes relacionats amb la cura personal a través d'internet. (POSpulse)
Alemanya és el mercat líder en cosmètica natural a Europa i el segon al món, després dels Estats Units. Els consumidors alemanys són des de fa temps fans declarats de la cosmètica natural. D'acord amb el GfK (Organització de recerca del consum), els productes de cosmètica natural van guanyar un milió de consumidors l'any 2018. Això es tradueix en un creixement del 5,9% i un volum de vendes de 1.300 milions d'euros de productes de cosmètica orgànica i natural. El 2018, aquest segment va acaparar un 9,2% del mercat. Si a aquest volum li afegim la cosmètica seminatural, la cosmètica verda a Alemanya representa el 17,5% del mercat, és a dir 2.400 milions d'euros.
Descobrir l’ecosistema del sector de la cosmètica a alemany. Conèixer les millors estratègies d’entrada a aquest mercat i informar-se sobre les particularitats dels diferents canals de venda.
Una marca de cosmètica catalana amb interès a entrar al mercat alemany.
- 10.00 h
-
Benvinguda
- 10.10 h
-
Overview del sector de la cosmètica a Alemanya (GTAI)
Julia Albrecht, Manager Chemicals & Healthcare
- 10.35 h
-
L’opinió dels experts
Canal professional. Natalia Closas, directora CN Clinics
Canal farmàcia. Miguel Juez Liedtke, propietari farmacèutic
Canal gran consum (cadenes d'establiments). Sonja Niklas, gerent The Cosmetic Affiliate
- 10.50 h
-
Particularitats dels canals de venda a Alemanya vs. Catalunya
Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Stuttgart
- 11.15 h
-
Torn obert de preguntes
- 11.30 h
-
Cloenda
La sessió es durà a terme en castellà i anglès.