Actes External
Ètica i Intel·ligència Artificial: Impacte en el sector turístic
Jornades i conferències
dilluns, 19 d'abril del 2021
De 10.00 h a 11.30 h
- Vídeo de la sessió Ètica i Intel·ligència Artificial: Impacte en el sector turístic.
- Una aproximació a la pràctica de la IA ètica (document .PDF).
- CITIBEATS: The fastest and easiest social data platform that turns text data into insights (document .PDF).
La Intel·ligència Artificial cada cop està més present en la nostra societat i també en el sector turístic, on s'utilitzen algoritmes pel càlcul de preus, recomanacions de viatges, reconeixement facial, etc.
Però d'acord amb quins criteris ètics es programen aquests algoritmes? És important que el machine learning es nodreixi de principis universals de respecte, llibertat i igualtat.
Aquesta sessió s'emmarca dins del pla de dinamització del clúster TIC Turisme que sorgeix amb l'objectiu d'agrupar empreses amb models de negoci híbrids entre tecnologia i turisme, dirigides a altres empreses o al consumidor final, juntament amb agents de l'ecosistema tecnològic i de coneixement, com universitats i centres tecnològics.
Participa-hi i coneixeràs l'experiència d'una empresa del sector que aplica principis ètics a la programació d'algoritmes.
Conèixer el marc teòric de l'ètica vinculada a la IA i com avança la normativa en l'àmbit europeu i internacional.
Una empresa del sector TIC Turisme.
- 10.00 h
-
Benvinguda
- 10.05 h
-
Consideracions ètiques i d’impacte social en el progrés de la IA
Albert Sabater, director de l’Observatori d’Ètica en Intel·ligència Artificial de Catalunya
- 10.30 h
-
Casos empresarials
EVERIS
CITIBEATS
- 11.00 h
-
Torn obert de preguntes
- 11.30 h
-
Cloenda