null

Actes External

dimecres, 28 de setembre del 2022

De 15.00 h a 16.30 h

Gratuït

Ets una empresa del sector alimentari? T’agradaria vendre els teus productes a Alemanya? Coneixes les oportunitats que ofereixen els canals digitals per entrar al mercat?

El passat 2021, el comerç online del sector alimentació representava un 2,7% del total (Statista, 2021), i s’espera que el 2025 arribi al 3,6%. Aquestes xifres, inferiors a altres mercats europeus, indiquen que aquest és un canal amb un gran potencial de desenvolupament que ja comença a despuntar amb el nombre creixent de consumidors online que s’observa any rere any.

D’altra banda, s’espera que entre 2020 i 2024 els ingressos estimats del comerç electrònic B2B de béns físics a Alemanya creixi un 52,74% (Statista, 2021). Per aquest motiu, qualsevol empresa d’aquest sector amb interès en Alemanya ha de considerar el canal digital com una oportunitat per trobar nous clients i socis comercials.

En aquesta sessió comptarem amb la presència d’experts de les Oficines Exteriors de Catalunya a Alemanya, que ens parlaran de les principals característiques del sector alimentari i els principals actors per operar als canals digitals. Seguidament, comptarem amb la participació de les plataformes i punts de venda online alemany més rellevants en productes d’alimentació, que ens explicaran la seva experiència i visió del mercat.

Els temes que es tractaran en la sessió, són:

  • Panorama postcovid del comerç online d’alimentació a Alemanya: oportunitats i barreres.
  • Anàlisi pràctic: consumidors, hàbits de compra, eines per fer comandes, mètodes de pagament, costos d’enviament, etc.
  • Canals de distribució: marketplaces i plataformes especialitzades, botigues online, i altres.
  • Testimonis d’empreses i marketplaces especialitzats en el comerç online de productes d’alimentació a Alemanya.

Connecta’t per conèixer millor el mercat alemany!

Aquesta sessió forma part del servei International eTrade per impulsar la internacionalització de les empreses catalanes a través dels canals digitals i compta amb la col·laboració de Prodeca.

ACCIÓ organitza aquesta sessió en el marc d’activitats de la xarxa Enterprise Europe Network, de la qual ACCIÓ forma part i que agrupa més de 600 organismes de suport a l’empresa a 66 països.

Internacionalització
Alimentació

Descobrir les oportunitats que ofereix el mercat alemany per a les empreses del sector alimentari català i com poden aprofitar els canals digitals per accedir-hi.

Una empresa del sector alimentari de qualsevol mida.

15.00 h

Benvinguda

Elena Antonijuan, responsable del programa International eTrade d’ACCIÓ

15.05 h

Activitats i promoció agroalimentària en el mercat alemany

Marta Moneo, tècnica de promoció agroalimentària de Prodeca a la Delegació del Govern a Alemanya

15.15 h

Aspectes pràctics del comerç online d’alimentació a Alemanya: oportunitats, barreres, hàbits de compra, costos d’enviament, canals de distribució

Susanne Neumann, directora trade de l’Oficina Exterior de Catalunya a Berlín

15.45 h

Marketplace B2B especialitzat en alimentació gourmet: el cas de Bosfood.de

Ralf Bos, gerent BOS FOOD

16.00 h

Comercialització de productes catalans al canal online alemany: el cas de Mehrgenuss.com

Oliver Oertz, gerent Mehr Genuss

16.15 h

Torn obert de preguntes

16.25 h

Cloenda

Elena Antonijuan, responsable del programa International eTrade d’ACCIÓ

Organitza

Col·labora

Més informació