Actes External
Vendre alimentació a Alemanya: Les oportunitats dels canals digitals
Jornades i conferències
dimecres, 28 de setembre del 2022
De 15.00 h a 16.30 h
Ets una empresa del sector alimentari? T’agradaria vendre els teus productes a Alemanya? Coneixes les oportunitats que ofereixen els canals digitals per entrar al mercat?
El passat 2021, el comerç online del sector alimentació representava un 2,7% del total (Statista, 2021), i s’espera que el 2025 arribi al 3,6%. Aquestes xifres, inferiors a altres mercats europeus, indiquen que aquest és un canal amb un gran potencial de desenvolupament que ja comença a despuntar amb el nombre creixent de consumidors online que s’observa any rere any.
D’altra banda, s’espera que entre 2020 i 2024 els ingressos estimats del comerç electrònic B2B de béns físics a Alemanya creixi un 52,74% (Statista, 2021). Per aquest motiu, qualsevol empresa d’aquest sector amb interès en Alemanya ha de considerar el canal digital com una oportunitat per trobar nous clients i socis comercials.
En aquesta sessió comptarem amb la presència d’experts de les Oficines Exteriors de Catalunya a Alemanya, que ens parlaran de les principals característiques del sector alimentari i els principals actors per operar als canals digitals. Seguidament, comptarem amb la participació de les plataformes i punts de venda online alemany més rellevants en productes d’alimentació, que ens explicaran la seva experiència i visió del mercat.
Els temes que es tractaran en la sessió, són:
- Panorama postcovid del comerç online d’alimentació a Alemanya: oportunitats i barreres.
- Anàlisi pràctic: consumidors, hàbits de compra, eines per fer comandes, mètodes de pagament, costos d’enviament, etc.
- Canals de distribució: marketplaces i plataformes especialitzades, botigues online, i altres.
- Testimonis d’empreses i marketplaces especialitzats en el comerç online de productes d’alimentació a Alemanya.
Connecta’t per conèixer millor el mercat alemany!
Aquesta sessió forma part del servei International eTrade per impulsar la internacionalització de les empreses catalanes a través dels canals digitals i compta amb la col·laboració de Prodeca.
ACCIÓ organitza aquesta sessió en el marc d’activitats de la xarxa Enterprise Europe Network, de la qual ACCIÓ forma part i que agrupa més de 600 organismes de suport a l’empresa a 66 països.
Descobrir les oportunitats que ofereix el mercat alemany per a les empreses del sector alimentari català i com poden aprofitar els canals digitals per accedir-hi.
Una empresa del sector alimentari de qualsevol mida.
- 15.00 h
- 
Benvinguda Elena Antonijuan, responsable del programa International eTrade d’ACCIÓ 
- 15.05 h
- 
Activitats i promoció agroalimentària en el mercat alemany Marta Moneo, tècnica de promoció agroalimentària de Prodeca a la Delegació del Govern a Alemanya 
- 15.15 h
- 
Aspectes pràctics del comerç online d’alimentació a Alemanya: oportunitats, barreres, hàbits de compra, costos d’enviament, canals de distribució Susanne Neumann, directora trade de l’Oficina Exterior de Catalunya a Berlín 
- 15.45 h
- 
Marketplace B2B especialitzat en alimentació gourmet: el cas de Bosfood.de Ralf Bos, gerent BOS FOOD 
- 16.00 h
- 
Comercialització de productes catalans al canal online alemany: el cas de Mehrgenuss.com Oliver Oertz, gerent Mehr Genuss 
- 16.15 h
- 
Torn obert de preguntes 
- 16.25 h
- 
Cloenda Elena Antonijuan, responsable del programa International eTrade d’ACCIÓ 
 
 
                 
 
                    
 
                    
 
                 
 
                    
 
                    
 
                 
 
                    
 
                    
 
                 
 
                    
 
                    
 
                 
 
                    
 
                    
     
	