Actes External
Green Talk: Novetats normatives per a l'economia circular
Jornades i conferències
dijous, 18 de juny del 2026
De 09.30 h a 11.00 h
Saps que l’economia circular i el compliment normatiu estan esdevenint factors clau en la competitivitat de les empreses? Cada vegada més, les noves regulacions europees impulsen un canvi de model productiu que aposta per preservar el valor dels recursos, reduir residus i fomentar sistemes més eficients i sostenibles.
En aquest context, potser et preguntes com afecten aquestes novetats legislatives al teu negoci, especialment en sectors com l’agroalimentari o el packaging, i per on començar per adaptar-t’hi de manera realista i estratègica. Si és el cas, aquesta Green Talk és per a tu.
Si t'apuntes a aquesta sessió en línia podràs:
- Entendre els fonaments de l’economia circular i com impacta en els models de negoci actuals.
- Conèixer les principals novetats legislatives previstes per al 2026, com la Llei d’Economia Circular de la UE, els actes delegats del reglament d’eco-disseny i la Responsabilitat Ampliada del Productor (RAP).
- Conèixer casos reals d'empreses que ja s'estan anticipant a la normativa.
- Analitzar com aquesta normativa s’aplica específicament a sectors com l'agroalimentari i el packaging.
- Identificar oportunitats de negoci vinculades a models circulars, més enllà del compliment normatiu. Saber per on començar per adaptar el teu negoci a aquests nous requisits de manera progressiva i eficient.
- Saber per on començar per adaptar el teu negoci a aquests nous requisits de manera progressiva i eficient.
- Convertir les exigències legals en una palanca per innovar, optimitzar recursos i reforçar la sostenibilitat empresarial.
Deixa de veure l’economia circular només com una obligació normativa i comença a entendre-la com una oportunitat per transformar el teu negoci, generar valor i avançar cap a un model més sostenible i competitiu.
Convertir les exigències legals en una palanca per innovar, optimitzar recursos i reforçar la sostenibilitat empresarial.
Una empresa que vol anticipar-se als nous requisits normatius en economia circular i aprofitar-los per innovar, optimitzar recursos i reforçar la seva competitivitat
- 9.30 h
-
Benvinguda i presentació de l’esdeveniment
Maite Ardèvol, Líder de l'Equip de Sostenibilitat d'ACCIÓ
- 09.35 h
-
Novetats normatives en Economia Circular d'afectació a les empreses
Jordi Arteaga, Soci de Menéndez & Asociados Abogados, SLP
- 10.20 h
-
Presentació d'ajuts i serveis en Economia Circular
Montse Monedero, Departament de Prevenció i Eficiència dels Recurso de l'Agència Catalana de Residus
- 10.30 h
-
Q&A
- 11.00 h
-
Fi de la sessió
La sessió es realitzarà interpretació simultània en català i francès.