Actes External
Ecodisseny amb materials avançats: estratègies i casos d'èxit per impulsar la competitivitat
Jornades i conferències
dimarts, 13 d'octubre del 2026
De 10.00 h a 12.30 h
La innovació en materials avançats està estretament vinculada a la recerca de solucions més eficients, sostenibles i competitives. En aquest context, l’ecodisseny es consolida com una eina estratègica per reduir l'impacte ambiental, optimitzar recursos i generar valor al llarg de tota la cadena de valor.
En aquesta jornada, coneixeràs la convocatòria dels Premis Catalunya d’Ecodisseny 2027, que reconeixen productes i solucions empresarials que integren criteris ambientals i d'economia circular amb dotacions de fins a 25.000€
També es presentaran les principals estratègies d’ecodisseny i economia circular aplicables a la cadena de valor del sector de materials avançats, com ara els nanomaterials, la manufactura avançada, els materials lleugers o l’electrònica impresa; i s’explicaran experiències empresarials d’èxit amb recolzament institucional que poden servir d’inspiració per incorporar criteris ambientals en el desenvolupament de productes i models de negoci.
ACCIÓ organitza aquesta sessió en el marc d’activitats de la xarxa Enterprise Europe Network, de la qual ACCIÓ forma part i que agrupa més de 450 organismes de suport a l’empresa a 45 països.
Conèixer de primera mà la convocatòria dels Premis d’Ecodisseny 2027 i estratègies i casos d'èxit de la innovació en materials avançats.
Una empresa o un professional de la cadena de valor dels materials avançats.
- 09.30 h
-
Acreditacions i recepció assistents
- 10.00 h
-
Benvinguda i introducció
Ona Bombí, clúster mànager del clúster MAV
- 10.05 h
-
Instruments i serveis de suport d’ACCIÓ i l’ARC. Presentació de la convocatòria dels Premis Ecodisseny 2027
Laura Rivera, Sustainability and Circular Economy Consultant a ACCIÓ
Mireia Padrós, Project Manager on waste prevention de l’Agencia de Residus de Catalunya
- 10.20 h
-
Estratègies d’ecodisseny i economia circular. Oiko Design Office
Salvador Codinach, enginyer de producte i dissenyador industrial a OiKo Design Office
- 10.40 h
-
Diàleg i debat amb experiències empresarials. Moderació: Oiko Design Office
Ernest Montón, CEO i fundador d'ARCESSO DYNAMICS
Ricardo Hernández, director d’R+D de Jorcar Titanium
HP
- 11.40 h
-
Torn obert de preguntes
- 11.50 h
-
Tancament i cloenda
- 12.00 h
-
Cafè networking
- 12.30 h
-
Final de la jornada
Més informació
Pl. de les Glòries Catalanes, 38
08018 Barcelona